Tämä on niitä aikoja elämässäni, kun olen pohtinut joitain niin sanotusti syvällisiä kysymyksiä. Olen mm. tutkiskellut kysymystä, mitä on rakkaus? Jouduin tämän kysymyksen eteen, koska mielestäni rakastan tyttöystävääni, tai ainakin tykkään tosi paljon (mitä ihmettä se rakkaus nyt sitten onkaan), mutta en ehkä kuitenkaan niin paljon, että jäisin tänne eteläiselle pallonpuoliskolle lopuksi ikääni. En jäisi sillä rakastanhan myös vanhempiani, ystäviäni, kotiani… siellä pohjoisessa.

No entäs sitten? Hieman karsastan tämän luontoisen kysymyksen pohdiskelua, sillä rakkauden soisin olevan jotain intuitiivista ja määrittelemätöntä, joka johdattaa ja tuo sisältöä elämään.

Toinen kysymys nimeltä ”tulevaisuuden suunnitelmat”, taas kuuluu minulla kategoriaan, jonka tietoisen pohdiskelun olen kokenut olevan varsin hyödyllistä. Ei ole vaikea arvata, että kun yhdistää tämän rakkauden tunteilun ja tulevaisuuden järkeilyn, niin päätyy melkoiseen järjen ja tunteiden ristiaallokkoon.

Tällä hetkellä olen päätyneenä siihen johtopäätökseen (sanamuodoista voi päätellä, että olen enemmän järkiperäinen, kuin tunneperäinen), että jos olisimme molemmat Brasilialaisia tai molemmat Suomalaisia, niin eläisimme onnellisena parisuhdettamme ilman tämänkaltaisia rasittavia pohdintoja. Meidän haaveet, ja suunnitelmat nivoutuisivat helposti yhteen luoden yhteistä tulevaisuutta.

Kahden ihmisen yhteiselo voi jatkua niin kauan, kuin on yhteisiä tulevaisuuden suunnitelmia. Rakkaus on sitten se moukari, jolla lähtökohtaisesti ristiriitaisia suunnitelmia voidaan sovittaa hienovaraisesti yhteen. Nyt meidän suunnitelmat eivät näennäisesti kohtaa kovinkaan paljoa, Franin suurin toive on löytää työpaikka ja saavuttaa itsenäisyyttä elämässään, minä olen palaamassa kotiin. Olemme puhuneet asiasta ja meillä on joitain ideoita, joiden avulla meillä on yhteistä tulevaisuutta, mutta tulevaisuuden polku on kapea ja kovin hämärästi valaistu. Saa nähdä minkä kokoinen on meidän moukari.

Loppukevennykseksi sitten tämmöinen, minkä eräs erittäin rakas ystäväni minulle lähetti Perjantain piristykseksi. http://kapsi.fi/~airair/perjantai.html